CINE: DANDO LA NOTA

La nova comèdia, portada a la gran pantalla el 8 de Març d’aquest any,ens narra l’història de Beca (Anna Kendrick) una noia que prefereix escoltar el que surt dels seus cascos al que pot dir-li algú. En arribar a la Universitat, no té gaires amics i no forma part de cap grupet, però l'obliguen a unir-se a un que mai hauria escollit; format per noies dolentes, noies bones i noies rares que només tenen una cosa en comú: la passió per la música i el do del cant.

Beca vol que el grup de cant surti del tradicional món musical i arribi a assolir harmonies noves i sorprenents. Les noies decideixen anar ascendint en el despietat món del cant “a capella”.

Beca haurà de superar els problemes i obstacles que s’aniran interposant en el seu camí i haurà de lluitar per tal d’aconseguir un lloc en el món de l’estrellat. El seu intent pot acabar sent el millor que han fet, o potser el seu major bogeria.



Algunes crítiques que ha rebut la pel·lícula:

- "Un concurso de canto a capella es al mismo tiempo un poco ridículo y un poco alucinante. El tono que consigue la película es un perfecto equilibrio entre los dos extremos (...) Puntuación: *** (sobre 4)" (Michael O’Sullivan: The Washington Post) 

- "Una mayúscula sorpresa (...) una bomba de relojería, desinhibida y procaz (...) un producto que acaba con los tópicos, y que vuelve a tomar como explícito modelo inspirador el cine de John Hugues en general y 'El club de los cinco' en particular" (Javier Ocaña: Diario El País)

- "Convierte una premisa a priori temible en uno de los placeres culpables de la temporada. (...) espectaculares números musicales (...) Anna Kendrick apuntala con gracia y chispa una propuesta destinada a superar todas las expectativas" (David Broc: Fotogramas) 

- "La mejor comedia ‘teen’ del año es a capela. (...) el filme se levanta gracias al trabajo colectivo y una variedad de tono que no teme alternar golpes de humor escatológico con un homenaje a 'El club de los cinco' lleno de emoción" (Daniel De Partearroyo: Cinemanía) 

Esperem que us agradi!

WhatsApp rectifica i torna a ser gratuït durant un any!


WhatsApp, després d'haver anunciat la setmana passada que cobraria 0,89 euros per la seva actualització en terminals Android, Windows Phone o BlackBerry, ha fet marxa enrera i està començant a renovar l'aplicació gratuïtament.


L'enuig que la notícia va causar entre els seus clients es va escampar ràpidament per la xarxa, i va fer que molts decidissin no pagar la quota de renovació del servei i comencessin a buscar alternatives, cosa que hauria portat WhatsApp a replantejar la seva estratègia. Segons el web especialitzat ADSLZone, la companyia ha decidit renovar les llicències per frenar la fugida d'usuaris a altres aplicacions similars que li van menjant terreny, com és el cas de Line, Spotbros o Víber.

A la seva pàgina web, WhastsApp diu que pots descarregar-te l'última actualització i utilitzar-la gratuïtament durant un any. El que no diu és si es compensarà o no als usuaris que han pagat la quota de renovació.

Com es netegen les mans els astronautes a l’espai?


En ple espai, sense gravetat i sense inundar la nau d’aigua, com creieu que es renten les mans els astronautes? Aquesta és la pregunta que li va fer un estudiant a Chris Hadfield, astronauta de l’Agència Espacial Canadenca (CSA).

Hadfield va respondre amb la demostració que podreu veure al vídeo: utilitzen bosses amb una solució sabonosa d’aigua, deixen escapar una petita dosi, l’atrapen, es freguen les mans i s’assequen amb una tovallola. El més curiós de tot és que després pengen la tovallola per assecar-la ‘a l’aire’. D’aquesta manera, s’evapora l’aigua i els conductes de l’aire de la nau la poden captar per reutilitzar-la de nou. No se’n tira gens.

Per què tornen els boomerangs?


No hi ha cosa més sorprenent que veure un expert tirador de boomerangs llancant-ne un i esperar tranquil·lament que torni. I el que és més fort és que torna i no s’ha de moure ni un pam per agafar-lo. Però, com pot ser que el boomerang torni exactament al lloc des d’on s’ha llançat, si només és un tros de fusta?
Com és que els bumerangs tornen quan els llancem?
Fem un experiment: si anem en bicicleta sense mans i ens inclinem lleugerament cap a un costat, quin serà el resultat? Doncs que no anirem rectes, sinó que farem cercles i, si no hi ha res de nou, tornarem al punt d’origen. Així, què tenen en comú les rodes d’una bici i un boomerang? Doncs que se’ls ha aplicat una força giratòria en el mateix moment que segueixen una trajectòria circular. En el cas del boomerang, manada pel tirador. I com que l’aire no es desplaça a la mateixa velocitat sobre les dues ales, pot mantenir-se estable en l’aire. O sigui, quan una ala és al davant, aguanta la del darrere i així no cau. I aquesta combinació de forces fa que torni al lloc des d’on l’han llençat. Ara, això sí, heu de tenir habilitat a l’hora de llençar-lo!

S'apujarà a 130 km/h el límit de velocitat


El límit de velocitat s'apujarà fins als 130 quilòmetres per hora en alguns trams d'autovies i autopistes. El màxim legal permès s'incrementarà sempre que es compleixin unes determinades condicions, com per exemple que històricament no s'hagin registrat accidents en aquesta part de la via.

Un rètol del límit de velocitat a 130 km/h

L'esborrany de l'avantprojecte del reial decret que modifica el Reglament General de Circulació preveu aquest augment de 10 quilòmetres per hora de la velocitat màxima en alguns trams d'autovies i autopistes i, alhora, la redueix a 90 quilòmetres per hora en les carreteres convencionals amb un voral d'1,5 metres. Actualment per aquestes vies es pot circular a 100 km/h.

Per a les carreteres convencionals de 6,5 metres d'amplada i amb línia contínua o discontínua pintada a terra, la velocitat màxima serà de 70 quilòmetres per hora, peròsense aquesta línia pintada a terra serà de 50 km/h.

WTF: La UPC acusa una acadèmia de filtrar un examen a través de WhatsApp!


La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha acusat l'acadèmia Sol de filtrar a través de WhatsApp les respostes d'un examen de segon curs de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials de Barcelona. La UPC ha denunciat davant la fiscalia aquesta escola, que segons consta hauria filtrat les respostes d'un examen tipus test de l'assignatura Electromagnetisme.


Segons la investigació interna de la universitat, dos estudiants desconeguts -i no matriculats- van entrar a l'aula on es feia l'examen, el 30 de gener, van recollir la prova i van abandonar la classe minuts després per poder passar les respostes a alumnes de l'acadèmia que estaven connectats per aquest xat.

Fonts de la UPC han explicat que han decidit actuar legalment perquè "s'ha creuat una línia vermella que no es pot traspassar", i perquè, a diferència d'una altra vegades, ara tenen proves per fonamentar les seves sospites, com el testimoni dels alumnes i del professor, a més dels resultats del test. El professor ha explicat que va sospitar després de veure que alumnes que havien suspès els problemes tenien un 10 en les preguntes tipus test.

Una vintena dels estudiants presumptament implicats han estat suspesos, si bé la UPC ha optat per no obrir un expedient a cap alumne perquè no volien abonar-se contra ells, ja que van col·laborar en la investigació interna.

"No tenim clar quin delicte pot suposar, però tenim la certesa que hi ha alguna cosa que no s'ha fet bé", han deplorat les mateixes fonts, que han afegit que serà la fiscalia qui haurà de decidir si els fets poden constituir una falta, qüestió que encara no se'ls ha comunicat, malgrat que van presentar la denúncia immediatament després de la filtració.

La UPC ha lamentat que es produeixin aquestes pràctiques i ho ha atribuït a la competència entre les acadèmies perquè els seus estudiants aprovin, especialment en les que reforcen assignatures de les carreres més difícils, com és el cas de les titulacions que oferta aquesta universitat.

Espanya té l'esperança de vida més alta d'Europa!


Els espanyols tenen l'esperança de vida més alta d'Europa -superior als 81 anys de mitjana- i arriben a la maduresa amb més salut, ja que tenen menys malalties cardiovasculars, segons informa la revista mèdica "The Lancet". La publicació britànica analitza aquest dimarts l'evolució sanitària de 50 països des del 1990 fins al 2010, tenint en compte les morts, les lesions, els factors de risc i la discapacitat associada a l'edat. L'estat espanyol figura al capdavant del rànquing en les categories d'esperança de vida"amb una discapacitat" i d'esperança de vida "saludable", que és com s'anomena el període previ a l'aparició d'alguna malaltia o discapacitat. 

Creix l'esperança de vida a l'estat espanyol

Altres mitjans com "The Guardian" afirmen que aquest lideratge d'Espanya respon al seusistema sanitari que qualifica d'"excel·lent". Aquest diari també subratlla no només "l'estructura del sistema o les habilitats dels sanitaris" sinó també "l'estat de salut de la gent que arriba als centres mèdics". En l'àmbit alimentari, un dels factors que destaca "The Guardian" és la dieta mediterrània, "amb fruita, amanides, peix i oli d'oliva" que, segons el diari, "és el responsable del descens de malalties cardiovasculars".

L'elevada esperança de vida contrasta amb l'increment de l'Alzheimer en els últims anys. Aquesta malaltia és una de les principals causes de mort i de pèrdua d'anys de vida saludables a l'estat espanyol. 

Shazam desembarca a la televisió


Shazam, l'aplicació per a smartphone i iPad per identificar el títol i l'autor d'una cançó, es prepara per expandir-se cap al món de la televisió. La popular App britànica compta actualment amb 250 milions d'usuaris a tot el món8 dels quals a Espanya i té una massiva base de dades de 25 milions de cançons. Però la seva història va començar a Londres l'any 2000, amb un sistema precari que consistia a fer una trucada telefònica a prop d'un altaveu i a canvi rebies un SMS amb el títol de la cançó. 


Des del 2008 la tecnologia ha avançat molt i ara el nou repte d'aquesta App és la televisió. De fet, molts anuncis de televisió ja han començat a incorporar el logotip de Shazam. El futur, segons David Jones, vicepresident executiu de màrqueting de l'empresa, és seguir en aquesta línia. "Podem reconèixer un anunci de televisió des del so, gràcies a la cançó. Aleshores, si l'anunciant posa un petit logo de Shazam i diu: 'Fes Shazam per optar al sorteig d'un cotxe o d'una oferta especial, hi ha vuit milions de persones a l'Estat que poden prémer el botó de l'aplicació i instantàniament nosaltres sabem què estan mirant en aquell moment". 

El directiu de Shazam considera que aquesta només és una nova manera com les Apps poden expandir-se cap a la televisió. "Moltíssima gent fa servir Shazam per reconèixer les cançons dels anuncis i dels programes de televisió", diu Jones. 

Als Estats Units ja existeix la possibilitat de tenir l'aplicació per a televisió, que et permet descobrir automàticament el títol de totes les cançons que sonin. Està previst que aquest servei arribi aviat també a Europa.

Shazam influeix en la indústria musical?

Si tenim en compte el nombre d'usuaris que pot arribar a tenir una aplicació com Shazam, i la quantitat d'informació que pot donar sobre els gustos dels usuaris, és normal que alguns ja s'hi hagin fixat per entendre millor el que vol la gent. Segons David Jones, la influència de Shazam és clara, i afirma que ja és "el gran oracle" dels èxits musicals

"És fascinant que els DJ de les emissores de ràdio es fixin en els rànquings de Shazam de les cançons amb més tags i en funció d'això canviïn les cançons que programem. D'aquesta manera, Shazam és un previ indicador dels gustos i les cançons que després triomfaran", sosté el vicepresident executiu de màrqueting de Shazam.

"Nosaltres podem predir un futur hit", conclou Jones.  

Per més informació sobre les novetats de Shazam, es pot consultar el web shazam.com o bé descarregar l'aplicació per a smartphone, iPad o iPodTouch o similars. D'altres aplicacions que ofereixen serveis similars són SoundHound o TuneUp mòbil. 

UN JOVE CATALÀ HA CONVENÇUT A GOOGLE!


Marc Cercós és un jove emprenedor que amb només 17 anys va penjar els seus estudis a la universitat i va crear la seva pròpia empresa d'internet. Juntament amb Pau Garcia-Milà, amic d'Olesa de Montserrat, va fundar eyeOs i es va convertir en un dels primers joves que va triomfar en empreses d'internet a Catalunya. 




Ara, Google s'ha fixat en ell i li ha obert les portes dels Estats Units. De totes les petites empreses que comparteixen oficines a Barcelona, ha estat la seva la que ha sorprès la direcció de Google a San Francisco. 

Es tracta d'Archy, una aplicació molt pràctica i senzilla que serveix per ordenar i compartir tots els arxius que tenim en serveis d'emmagatzematge com Dropbox, Google Drive, o el nou Mega. Es pot crear un grup, enviar un document a un amic, canviar-lo i comentar-lo en un xat. Així, diu Cercós, s'afavoreix el treball en grup en àmbits com l'educació o l'empresa. 

Fins ara, Marc Cercós ha aconseguit 250.000 euros en una primera ronda d'inversió, i obre una seu a San Francisco per aconseguir 1,5 milions de dòlars. Ha sortit en mitjans especialitzats internacionals i Google n'ha quedat convençut i per això es trasllada a viure als Estats Units durant un temps.

Com funcionen les armilles antibales?


Potser molts ens hem fet aquesta pregunta? O potser et pugui servir per a un tema de conversa amb els teus amics.


Doncs bé, les armilles antibales estan dissenyats per dispersar l'energia i deformar la bala per minimitzar el trauma contundent. L'armadura de cos dura està feta de planxes d'acer reforçades. És fort i molt eficaç, però també és pesat i incòmode.

No obstant això, algunes municions poden fins i tot penetrar l'acer, requerint materials més forts encara.

Els últims armilles empren superposició de superforça, però els seus compostos de ceràmica i titani són lleugers. L'armilla amb armadura de cos suau no és tan fort, però és més lleuger i menys visible en portar. Està teixida amb brins entrellaçades de Kevlar. En canvi, les armadures de cos dures, les seves capes són dures, el material deforma la bala entrant i li roba la seva energia.
 
 
Dissenyat per Arnau Guillemat