WTF: Una fundació holandesa busca voluntaris per anar a viure a Mart i no tornar!

Es busquen voluntaris per anar a viure a Mart... i quedar-s'hi. És el que proposa Mars One, una fundació holandesa sense ànim de lucre que ha obert el procés de selecció de candidats percolonitzar el planeta vermell, un projecte que els promotors vinculen tant a la ciència com als "realities" televisius, perquè es gravarà en aquest format i s'emetrà per internet.

El paisatge que es trobaran els colonitzadors de Mart. (Foto: Reuters)

Per ser candidat per anar a viure a Mart només cal tenir entre 18 i 40 anys, parlar prou bé l'anglès, estar en bones condicions físiques i pagar una quota d'uns 29 euros. Es calcula que la missió costarà més de 4.500 milions d'euros.

Els organitzadors calculen que els primers quatre voluntaris arribaran a Mart el 2023, després de set anys de formació i d'un viatge de set mesos. Aquestes persones s'hauran de proveir elles mateixes d'aigua, oxigen i menjar. Mart és un gran desert amb una temperatura mitjana de 63 graus negatius.

L'organització sense ànim de lucre que organitza la colonització de Mart defensa que el projecte va més enllà de la ciència. El director general de Mars One, Bas Lansdorp, assegura que "pot canviar la Terra". Encara que admet que, d'entrada, els colonitzadors hauran de renunciar a tenir descendència, Lansdorp assegura que "potser quan hi hagi vint o trenta persones a Mart, es podria convertir en una possibilitat".

En la presentació del projecte a Nova York, els promotors han anunciat que ja han rebut 10.000 correus electrònics de gent interessada a viatjar a Mart.

Twitter llança la seva aplicació de música per a Apple i navegadors web!


Escoltar la música més piulada a Twitter o tafanejar quines són les preferències musicals dels usuaris són dues de les opcions que permet la nova aplicació Twitter Music. La companyia tecnològica ha posat en marxa l'aplicació als Estats Units i altres països per al sistema operatiu iOS, d'Apple, i els navegadors web. Encara no està disponible aquí ni per als usuaris d'Android, però l'empresa assegura en el seu blog que hi està treballant.

Twitter Music permet tafanejar les preferències musicals dels artistes. (Foto: Twitter blog)

Twitter Music es nodreix de l'activitat de Twitter i dels catàlegs de la botiga iTunes i de les plataformes Spotify Rdio. L'empresa de l'ocellet no descarta ampliar aquestes fonts en el futur.

L'usuari de #music es troba amb cinc pestanyes que li ofereixen trobar talents ocults o fer tastets de cançons que li suggereix el programa, a més de consultar la música més popular o les preferències dels artistes que segueix.

De moment Twitter Music està operatiu als EUA, el Canadà, el Regne Unit, Irlanda, Austràlia i Nova Zelanda.

Fa temps que s'especulava amb l'entrada de Twitter al món de la música, sobretot després de la compra del servei australià We Are Hunted.

La Viquipèdia en català supera els 400.000 articles


La Viquipèdia, l'enciclopèdia en línia en llengua catalana, ha superat aquest divendres a la tarda els 400.000 articles publicats, en un moment en què ha superat el nombre màxim d'usuaris actius, un total de 1.892 al gener, per sobre de l'anterior rècord de desembre del 2010. La Viquipèdia en català, creada el 16 de març del 2001, és la quinzena versió idiomàtica en nombre d'articles, per damunt de llengües amb molts més parlants.

L'article sobre l'heli-4, el número 400.000 de la Viquipèdia en català.

L'article número 400.000 ha estat sobre l'isòtop heli-4, publicat quan passaven 23 minuts de les cinc de la tarda. Durant tota la tarda, la xifra no ha deixat de créixer.

Segons informa la mateixa Viquipèdia, la versió catalana d'aquesta enciclopèdia en línia creada per Jimmy Wales lidera un índex que mesura la qualitat dels 1.000 articles més importants i conté 651 dels anomenats articles de qualitat (és la desena llengua que en té més). Al febrer, la Viquipèdia en català va registrar 27,8 milions de pàgines visitades, a una mitjana d'onze pàgines per segon.

WTF: Facebook posarà preu als missatges enviats fora del cercle d'amics!


La xarxa social Facebook ha engegat al Regne Unit una mesura en fase de proves amb l'objectiu de cobrar als usuaris per aquells missatges que enviïn a persones que no formen part del cercle d'amics. La xarxa social ha començat a cobrar entre 83 cèntims i 12 euros i mig als usuaris britànics, segons el grau de popularitat i el nombre de seguidors que té el destinatari.



Aquesta iniciativa està enfocada especialment a l'enviament de missatges a personatges famosos per part dels seus fans a la xarxa social. El desembre de 2012, Facebook ja anunciava la seva nova política, que fins ara només s'havia implantat als Estats Units. Per ara, encara no se sap quan arribarà a l'estat espanyol aquest nou sistema d'enviament de missatges.

La quota dels missatges es paga des de la mateixa web de la xarxa social, a través de targeta de crèdit o dèbit, amb l'exclusió dels menors de 18 anys, que no podran fer efectius aquests pagaments tot i que poden obrir un compte a Facebook a partir dels 13 anys (en el cas de l'estat espanyol, 14). La mesura ha causat moltes crítiques a Facebook, que a la seva principal hi té escrit: "És gratuït i sempre ho serà".

SABIES QUE MIREM EL MÒBIL 150 VEGADES AL DIA?


Tens un smartphone? Potser estiguis llegint aquesta notícia des del mòbil. D'acord a un estudi recent, els que posseeixen un smartphone pràcticament el revisen cada sis minuts i mig de mitjana, que en total en el transcurs d'un dia de 16 hores-sense comptar les hores de son, és revisat unes 150 vegades. 


També  mirar el telèfon és la primera cosa que molta gent fa cada dia, ja que utilitzen la funció d'alarma, i també és l'últim que veuen.

Els telèfons s'utilitzen per navegar per Internet i llegir missatges de correu electrònic, així com trucar i enviar missatges de text.

Fins i tot les persones que no tenen un telèfon tan sofisticat amb funcions bàsiques l'usen desenes de vegades al dia, explica el Daily Mail.

D'acord a Sr Ahonen, considerat per la revista Forbes com la veu més influent en la tecnologia mòbil, va dir que la gent fa, rep o evita 22 trucades al dia. Envia 23 missatges de text al dia, i revisen el rellotge 18 vegades al dia.

Es diu que els telèfons no només s'utilitzen com una eina d'ús, sinó que s'utilitzen com un símbol d'estatus. Aconseguir mòbils és similar a altres addiccions, com la compra compulsiva.

Què penses? El revises tantes vegades?

Els avortaments són matances


Centenars de persones s'han manifestat el passat dissabte en diverses ciutats d'Espanya contra l'avortament i per demanar al Govern de Mariano Rajoy la derogació "sense més dilacions" de la vigent llei d'interrupció de l'embaràs. Els manifestants, convocats per 480 entitats (entre elles Hazteoir o Dret a Viure i amb el lema “Sí a la vida”) han exigit a l'Executiu el compliment de les seves promeses electorals. Rajoy es va comprometre a reformar la normativa actual, una modificació que prepara ara el Ministeri de Justícia.

A Madrid, a la manifestació principal, els organitzadors han llegit un manifest en què han assegurat que la llei que permet a les dones interrompre el seu embaràs - a Espanya poden fer-ho lliurement fins a la setmana 14 de gestació i després això en determinats supòsits- - abona la "cultura de la mort", informa Europa Press. "Al començament del segle XXI, la cultura de la mort s'enfronta amb desiguals resultats a la cultura de la vida, i és evident que a la vella Europa, al costat dels Estats Units, li correspon una gravíssima responsabilitat en la implementació del nou colonialisme" , han apuntat els convocants. Els manifestants portaven pancartes amb els lemes Deixa que la vida floreixi, Llibertat de decisió o Pel respecte al vincle maternal, paternal i familiar.

Els convocants també ha instat les autoritats europees i nacionals polítiques "actives i eficaços" de protecció a la família. "Un any més, compromesos amb la vida, manifestem la nostra voluntat de treballar activament perquè Espanya sigui punta de llança a Europa en la recuperació de l'apreciació i la protecció a la vida humana", assenyala el document.

A Sevilla, es van recollir signatures per a la iniciativa ciutadana europea one of us, que, segons ha explicat el portaveu de Dret a Viure Joves, Javier Navarro, pretén reunir un milió de rúbriques abans de l'1 de novembre contra l'avortament i la investigació amb cèl · lules mare embrionàries per dur-les a les institucions comunitàries. "Demanem que es protegeixi la dignitat, el dret a la vida i la integritat de cada ésser humà des de la seva concepció en totes les àrees en les que té competència".


La mort d’un fetus és una greu falta moral.

Facebook presenta una aplicació per convertir-se en l'eix del sistema operatiu Android!


Facebook vol estar molt més present en la telefonia mòbil. El seu fundador, Marck Zuckerberg, ha presentat a San Francisco l'aplicació Facebook Home, amb què la xarxa social es converteix en l'eix del sistema dels telèfons mòbils amb sistema operatiu Android.

Mark Zuckerberg a la presentació. (Foto: Reuters)

El menú d'inici dels telèfons que tinguin instal·lat el Home permetrà l'accés directe a les publicacions i converses dels contactes a la xarxa social.  L'usuari podrà decidir si contesta directament al missatge o bé si ho deixa per a més endavant. També es podrà clicar a "m'agrada" des de la pantalla o amb la icona corresponent.

"No hem creat un telèfon, ni un sistema operatiu", ha assegurat Zuckerberg. La intenció és convertir qualsevol Android en un "telèfon de Facebook". Segons el fundador d'aquesta xarxa social, els usuaris passen tres vegades més temps a Facebook que a qualsevol altra aplicació mòbil i dediquen el 20% del temps que utilitzen el telèfon intel·ligent a consultar-la.

L'aplicació estarà disponible a partir del 12 d'abril als Estats Units i, de moment, només estarà operativa per a telèfons de gamma alta. També arribarà a les tauletes Android d'aquí uns quants mesos.

La companyia de Marck Zuckerberg també ha presentat un telèfon mòbil, el First, que serà produït per la taiwanesa HTC i inclourà l'aplicació Home de sèrie. Costarà uns 78 euros i sortirà a la venda el 12 d'abril.

Els universitaris no es podran titular sense dominar una llengua estrangera! :O


El conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, ha anunciat aquest dijous que proposarà requerir als estudiants universitaris un cert nivell de llengua estrangera, equivalent al First Certificate o al B2 del marc comú europeu, en el cas de l'anglès, per titular-se.



Per Mas-Colell és una mesura que presentaran al Consell Interuniversitari de Catalunya les properes setmanes amb l'objectiu d'aconseguir que "d'una vegada per totes" hi hagi "la garantia" que els titulats universitaris tenen les competències en una tercera llengua. En algunes facultats, com la de Dret de la UB, ja s'exigeix, al tercer curs, tenir el títol del First Certificate d'anglès.

Més graus de lletres, més ajustos

En la seva compareixença en la comissió d'Ensenyament i Universitats del Parlament, Mas-Colell també ha sorprès amb un altre anunci sobre les línies estratègiques del seu departament de cara als propers anys. Creu que cal ampliar l'oferta universitària d'humanitats i llengües. Per Mas-Colell, "estaria bé que tinguéssim més estudis d'aquest tipus", que representen un 6,5% del total mentre que la mitjana europea és del 12. El conseller ho ha justificat dient que no tota la programació universitària s'ha de fer en funció de les necessitats del mercat. Diu que també cal tenir en compte les demandes socials.

Mas-Colell ha quantificat que l'increment de les taxes universitàries i les retallades de sous i de personal aplicades per les universitats públiques ha permès a aquests centres compensar un 7% del 20% total (160 milions d'euros) que el govern ha retallat al sistema en el període 2010-2012. La nova política d'increment de taxes ha suposat aquest curs uns ingressos de 53,5 milions d'euros per a la Generalitat, que ha dedicat una quarta part d'aquesta xifra, uns 23 milions, a beques pròpies.

El conseller d'Economia i Coneixement també ha reconegut que hi haurà més retallades a les universitats públiques perquè "la situació econòmica i fiscal no millora", però no ha concretat cap xifra ni cap mesura.

BELLESA: Per què se’ns arruga la pell quan envellim?


Una de les grans lluites que té l’home és contra el temps. I això que té les de perdre…La raó és que ens fa por envellir, i tot el que això comportaUn exemple són les arrugues. Quina ràbia que ens fan, i sobretot les primeres! Però, us heu parat a pensarper què se’ns arruga la pell quan envellim, si no se’ns arruguen els òrgans, per exemple?
A causa del sol, la gravetat i l’expressió facial. Aquest còctel fa que la pell se’ns vagi arrugant a poc a poc com una pansa.
Però, anem a pams: com que vivim a la superfície de la Terra, tenim la pell contínuament exposada als rajos ultraviolats, que van debilitant una part de la dermis i les fibres de col·lagen que hi ha a dins, que són les encarregades que la pell sigui ben flexible. Si a això hi sumem la quantitat d’expressions que fem a la vida com riure, plorar o enfadar-nos, veurem com aquests plecs de la pell al final són permanents. I després hi ha la gravetat, o sigui que tot el que és a dalt acaba baixant.És com si tinguéssim algú constantment estirant-nos la pell cap a terra. I, és clar, al final acaba cedint!


Un adolescent britànic ven una aplicació a Yahoo! per 23 milions d'euros!


Nick d'Aloisio és un jove de només 17 anys que viu al benestant disctricte londinenc de Wimbledon. El seu nom ha fet la volta al món després d'ingressar una considerable suma per la venda a l'empresa Yahoo! de l'aplicació Summly per a "smartphones". La xifra de la venda no ha estat confirmada, però alguns mitjans especialitzats parlen de fins a 23 milions d'euros. "Si tens una bona idea o creus que hi ha un buit al mercat, surt i llança-t'hi perquè hi ha inversors a tot el món que estan buscant companyies per invertir-hi", ha afirmat el jove en una entrevista telefònica a l'agència Reuters.

A banda dels diners, Nick d'Aloisio treballarà a les oficines de Yahoo! a Londres. (Foto: Reuters)

D'Aloisio va desenvolupar a la seva habitació l'aplicació Summly, que redueix la mida de les notícies per fer-les més fàcils de llegir i d'utilitzar als telèfons mòbils. La idea se li va ocórrer el 2011 mentre buscava informació a internet. "La cerca a Google era ineficaç i feia perdre el temps", va explicar l'adolescent al diari "Evening Standard". Malgrat la gran quantitat d'informació que hi ha a la xarxa, aquesta es troba "desordenada" i és, per tant, inservible. "Va ser llavors quan vaig tenir la idea de crear un algoritme que resumís els resultats d'una cercaautomàticament".

A banda dels diners, l'acord amb Yahoo! inclou un lloc de feina per al jove, que treballarà a les oficines que la multinacional té a Londres. D'Aloisio compaginarà la feina a temps completamb els seus estudis.

Els seus pares, un financer de la City i una advocada, van assistir a tot el procés creatiu. Tot va començar com una simple afició amb Trim It, una primera versió de Summly que acumula un milió de descàrregues. Trim It es va llançar el juliol del 2011 i va ser destacada com a App de la setmana, una publicitat que va despertar l'interès d'una multinacional i el suport de reconegudes figures como el còmic anglès Stephen Fry, Yoko Ono o l'actor Ashton Kutcher. Amb aquest suport econòmic, Nick d'Aloisio va desenvolupar l'aplicació fins a arribar a Summly, que actualment manté acords de col·laboració amb 250 publicacions en línia.

L'adolescent és el propietari majoritari de Summly, però la seva edat imposa límits legals per gestionar i invertir els diners. "Estic content d'haver treballat amb els meus pares en el procés", ha afirmat.

Nick d'Aloisio ha descrit la venda de la seva aplicació com un "somni".  "M'agraden les sabates: compraré un nou parell de sabatilles Nike i probablement un nou ordinador, però en aquests moments només vull estalviar i guardar els diners al banc. No tinc gaires despeses en el dia a dia".
 
 
Dissenyat per Arnau Guillemat