Facebook copia Twitter i introdueix a partir d'ara "hashtags" o etiquetes en els seus missatges. La xarxa social permetrà així que els seus usuaris puguin observar què diu la gent sobre una qüestió concreta. La manera per fer-ho serà, com a Twitter, usar el coixinet (#) permarcar la paraula clau que identifiqui la temàtica del teu missatge. Automàticament, si no s'indica el contrari, el missatge passarà a formar part de la conversa global dins Facebook sobre aquell tema i, alhora, l'usuari podrà llegir què es comenta clicant l'etiqueta.
"Començarem avui mateix, les etiquetes es podran clicar a Facebook, com ja passa en altres serveis com Instagram, Twitter, Tumblr o Pinterest", ha anunciat la xarxa social creada per Marck Suckerberg a través d'un comunicat penjat al seu blog oficial.
Per començar, Facebook ha donat aquesta capacitat d'etiquetar els seus missatges a un 20% dels usuaris.
Vigilant la privacitat
En un moment en què la privacitat a la xarxa està més sota sospita que mai, Facebook ha volgut tranquil·litzar els seus usuaris i ha afirmat que la novetat dels "hashtags" no anirà en detriment d'aquesta qüestió.
"Com sempre, es podrà controlar l'audiència a la qual fas arribar els teus comentaris, inclosos aquells que continguin etiquetes", ha subratllat la companyia. És a dir, que com ja passa amb les intervencions d'un usuari, aquesta persona podrà determinar si ho comparteix només per al seu cercle de contactes dins de Facebook, és a dir, els "amics", oels "amics excepte coneguts", si ho manté en privat, "només jo", si ho publica"personalitzat" o si ho fa en obert a tothom, "públic".
També les etiquetes d'Instagram
Els usuaris, a més d'identificar els seus missatges, també podran buscar una etiquetadeterminada des de la barra de cerca de la seva pàgina inicial, així com accedir als "hashtags" originats en altres serveis com Instagram. En aquest sentit, cal recordar que Facebook va adquirir la xarxa social d'imatges Instagram.
Amb aquesta novetat, Facebook obre una finestra als seus usuaris perquè puguin participar de la conversa global que s'hi produeix. Un bon exemple d'això són les converses que es produeixen arran de les sèries de més èxit.
"Un dels últims episodis de la sèrie 'Game of Thrones' va rebre 1,5 milions de mencions a Facebook, però fins avui no era possible tenir una visió àmplia sobre el que el conjunt dels usuaris estaven dient", ha reconegut en el seu blog Facebook.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari a adolescentscatalans.com ;)